Budowanie wizerunku firmy a strategia marketingowa

agencja kreatywna

W dobie dzisiejszych czasów, kiedy klient ma swobodny dostęp do informacji, zwiększa się jego świadomość konsumencka. Co za tym idzie? Jego potrzeby wzrastają i jest on bardziej wymagający. Firmy muszą zatem dołożyć wszelkich starań, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych odbiorców, zaciekawić ich swoją ofertą i przekonać do zakupu produktu bądź usługi.

Odpowiednia reklama i marketing to podstawowe narzędzia temu służące. Najpierw jednak konieczne jest zbudowane wiarygodnego wizerunku. Tym właśnie zajmuje się agencja brandingowa, czy agencja kreatywna. Pomaga ona w wykreowaniu marki, która działając w określonej branży, obiera sobie za cel konkretną kategorię klientów. Specjaliści pracujący w takiej agencji muszą najpierw dokonać analizy konkurencji na rynku. Następnie wybierają chwytliwą i ciekawą nazwę dla przedsiębiorstwa. Zdając sobie sprawę, w jaki sposób dotrzeć do nabywców i co zrobić, aby pozytywnie odebrali oni markę, wykonują takie zadania jak: tworzenie logo, projektowanie strony internetowej, prezentacji multimedialnych oraz innych, drukowanych materiałów reklamowych.

Następnie dane przedsiębiorstwo może już dalej kroczyć drogą wskazaną przez agencję brandingową i w celu ugruntowania swojej pozycji, stosować kolejne marketingowe metody. Jednym z najbardziej znanych działań reklamowych jest BTL (below the line), które oznacza sposób dotarcia do indywidualnego klienta za pomocą różnych strategii. Firma może skorzystać z usług specjalistycznej grupy marketingowców.

Agencja BTL stosuje:
– bezpośrednią formę reklamy w postaci ulotek (dostarczane są najczęściej pod adres odbiorcy);
– nośniki POS/POP, czyli materiały wspierające sprzedaż. Zalicza się do nich m.in. stojaki na ulotki, naklejki i standy;
– SMS-y i maile wysyłane do osób, które mogą być zainteresowane ofertą;
– ubrania z nadrukiem;
– inne gadżety, takie jak breloki, przypinki, długopisy, torby.